pátek 1. března 2019

Seznamte se s panem učitelem, který by měl být na každé škole!

Seznamte se s panem učitelem, který by měl být na každé škole! Vedle administrativy vede také e-sportový kroužek a mediální klub. Zajímá Vás, jak vypadají naše hodiny administrativy? Přečtěte si rozhovor s panem učitelem Vobeckým, a zjistěte, co se děje v našich hodinách.

1. Chtěl jste se stát učitelem od mala nebo v jakém věku vás to napadlo?
Jako malý jsem snil o tom, že budu mít krámek, do kterého budou lidé chodit s izolepami, na kterých nebudou moci najít konec. Já jim ho najdu a tak si budu vydělávat. Byl jsem v tom opravdu dobrý :). Být učitelem mě nikdy nenapadlo – mamka učitelka ve škole, sestra učitelka ve škole, oba rodiče učitelé tance. Jediné, co jsem věděl, že v životě nebudu chtít dělat, je učit. No a tak se mi to splnilo :D.

2. Jak dlouho jste učitelem administrativy na SPoSŠce? Učil jste i někde jinde?
Administrativu jsem poprvé učil před 4 lety, když jsem na SPoSŠku nastoupil. Pamatuji si, že tehdejší třída měla z administrativy noční můry, možná jako jedna naše nejmenovaná studentka z prváku 😊, nejlepší známka byla trojka. No a tak jsem jim ve druháku pomohl vytáhnout to na jedničky a dvojky, nejhorší byla trojka. Pokrok v rychlosti a stylu psaní byl velký a měl jsem z toho velkou radost. Na jiné škole, než je SPoSŠka, jsem neučil, protože učení není můj hlavní pracovní poměr. Podnikám v oblasti počítačových her.


3. Co Vás přivedlo k učení administrativy? Proč ne třeba fyzika?
Uvolnilo se místo učitele administrativy a ICT. Zároveň se mi zamlouvala výzva, protože všeobecně deseti prsty píši hodně rád a byl jsem přesvědčený, že to dokáži naučit i ty, co propadají 😊. Proč ne fyzika? No, měl jsem ji naposledy v 7. třídě a i když jsem samozřejmě ve všem nejlepší, obávám se, že v ní bych trošičku pokulhával…

4. Za tu dobu co učíte, musíte mít určitě nějakou vtipnou vzpomínku, řeknete nám ji?

Vtipných momentů byla spousta, jen letos jich bylo velké množství v rámci administrativy. I když to občas nedávám znát, bavím se hodně. Snažím se vše brát s humorem a nadhledem, o tom život má přeci být 😊. V prvním roce jsem učil tehdejší prváky a protože mám špatnou paměť na jména, vždy jsem se musel první měsíce studentů ptát na jejich jména. Jedna ze studentek, když mi nahlašovala své jméno, ho neřekla dost nahlas a já jsem špatně rozuměl, tak jsem to zopakoval – „Droždí?“. No, třída vybuchla smíchy a nějakou dobu jí tahle přezdívka zůstala 😊.


5. Jaký byl Váš nejlepší student?
Myslím si, že jsem nikdy neměl nejlepšího nebo nejoblíbenějšího studenta. V rámci možností jsem se spíše snažil hledat silné stránky v každém studentovi a na ty se zaměřit, než abych porovnával jednu vlastnost u všech.
Velkou radost mám, a to musím přiznat, ze současných prváků administrativy. I když se jim to leckdy nezdá, protože to nedokáží plně posoudit, píší v naprosté většině hodně dobře, je mezi nimi dokonce pár, řekl bych talentů. Hodně se těším, čeho dosáhnou ve druháku, pokud se tomu budou i nadále věnovat. Někteří z nich mají na to být velmi dobří.

6. Proč je podle Vás důležité umět psát všemi deseti?

Z praktického hlediska – veliká úspora času. I když se to nezdá, člověk, co pracuje na počítači, stráví psaním desítky minut až hodiny denně. Ten čas, kdy mohu psát rychleji a efektivněji, je při sčítání obrovský. A to nemluvím o případném opisování delších textů…
Z hlediska boostování ega – je to super pocit, moci se vytáhnout, jak skvěle umíte psát. Když ostatní ťukají do klávesnice dvěma prsty a vy rozehrajete tu hudbu, kterou mohou dokázat jen obě ruce se všemi prsty najednou.

7. Máte nějakou vychytávku jak se dobře naučit psát všemi deseti?

Velmi důležité je nepodcenit začátky - pokud se tomu student nevěnuje od začátku a nedostane do sebe první automatické psaní písmen správnými prsty, už se veze dál a postupně to přestane stíhat. Je pak hodně těžké se odnaučit psát špatně a člověk se musí většinou vrátit o pořádný kus zpátky. Jinak je to spíše o tom, aby vás to bavilo – když se vám do něčeho nechce, udělejte z toho zábavu a hned to půjde lépe. Já když jsem byl na škole a měli jsme administrativu, byla to pro mě nuda – psal jsem nejlépe z celé třídy, vše jsem měl opsané a splněné dříve, než ostatní, a tak jsem si dával různé challenge, později sázky se spolužákem, kdy jsme při každém opisu závodili, kdo bude rychlejší, nebo jsme si při opisu dávali v rámci sázky zpaměti počítat příklady na násobení a věřte mi, když opisujete souvislý text celé stránky a u toho počítáte z hlavy třeba 368 x 256, je to už pořádná makačka 😊.


8. Dal jste nějakému žákovi poznámku ve vaší hodině?
Poznámku? To se ještě dává? Tak to si to hned zjistím, ať to mohu konečně při hodině udělat. Děkuji Lenko za to, že jsi mi řekla, že to je možné 😊.

9. Dáváte raději jedničky nebo horší známky?
Nerad dávám špatné známky – myslím si, že je mnohem lepší dokázat se studenty pracovat tak, aby špatné známky nemuseli dostat. Už se mi ale stalo, že student neplnil svoje úkoly a to pak je špatná známka na místě.

10. Jaké je Vaše životní motto?
Dělej to, co tě baví a bav se tím, co děláš.

Autorka: Lenka Orságová 1.P






Žádné komentáře:

Okomentovat