neděle 9. prosince 2018

Rozhovor: Klára Hanzelínová je 3. ve světovém žebříčku ve wakeboardingu


Klára Hanzelínová (17) je rodačka z Nového Boru. Její největší vášní je wakeboarding, kterému se sympatická studentka ze 3.P věnuje 4 roky. Tato sportovně založená dívka je držitelkou zlaté medaile z Mistrovství České republiky 2016 a je vícemistryní republiky 2018. Mezi další její větší úspěchy patří například 4. místo na mezinárodním závodě Golden Trophy a také momentální 3. místo ve světovém žebříčku v kategorii juniorek.

1) Víme, že jsi sportovkyně tělem i duší. Proč sis vybrala právě wakeboarding?
Už jako malá jsem trávila celý léto v bazénu nebo kdekoliv jinde u vody. Pak jsem objevila wakeboarding a bylo to jasný. Jezdit po vodě mi přišlo strašně husťácký a hned mě to začlo šíleně bavit.

2) Možná ne úplně všichni vědí co to wakeboarding vlastně je. Mohla bys to nějak stručně popsat?
Je to vodní sport, který spočívá v jízdě na wakeboardu taženém lodí nebo kabelovým vlekem po vodní hladině. Já osobně jezdím raději za vlekem než za lodí.

3) Jaké podmínky jsou v České republice pro wakeboarding?
Podmínky jsou tu poměrně dobré. Sezóna nám začíná v květnu (když je lepší počasí tak už v půlce dubna) a končí začátkem října (zase podle počasí). Voda je sice občas šíleně studená, ale s neoprenem se to dá přežít. Přes zimu můžeme jezdit na různá soustředění do Turecka, Thajska a do mnoha dalších zemí kde mají teplo celoročně. 30 km od domova, ve Stráži pod Ralskem, mám svůj domácí vlek, tzv. homecable, kam jezdím trénovat. To ale není jediný vlek v Česku. Dále jsou tu vleky jako je například Wake Merkur v Brně, Wakepark v Hradci Králové, Těrlicko nebo Hlučín.

4) Za jak fyzicky náročné považuješ wakeboarding v porovnání s ostatními sporty?
Ač se to nezdá, wakeboarding opravdu fyzicky náročný je. Kdybych to měla porovnat na stupnici 1-10 tak řeknu 12 (smích). Ba ne, ale takových 7 to určitě bude. I psychicky je to velmi náročné. A nejen na závodech.

5) Kdy jsi vyhrála svoji první medaili?
Bylo to v roce 2015 na mém vůbec prvním závodě, kde jsem vyhrála kategorii neregistrovaných. Ale to jako příliš velký úspěch nepočítám, protože nás závodilo málo. Daleko větší radost jsem měla ze 3. místa v prvním ostrém měření v registrované soutěži (2016).

6) Co tě na wakeboardingu nejvíc baví?
Baví mě hlavně to, že to není jen a jen o tvrdém tréninku. Občas je to i zábava. Čtyřsloupový vlek objíždíme prakticky na čemkoliv. Například na klasické skejtové desce, nebo se necháváme tahat po břiše a také jsme zkoušeli jízdu na opalovacím lehátku. To je teprve sranda.


7) Pozoruješ mezi sebou a ostatními vrstevníky nesportovci nějaký zásadní rozdíl? V čem je podle tebe člověk, který se od malička věnuje sportu jiný?
Zásadní rozdíl určitě nepozoruju. Člověk který nesportuje má určitě více času. Minimálně na kamarády. Já mám téměř každý víkend zápasy nebo závody po celé republice i v zahraničí a přes týden mám tréninky.

8) Měla jsi někdy momenty, kdy jsi chtěla pověsit wakeboarding na hřebík?
Neměla. Skončit s wakeboardingem úplně si nedokážu představit. Párkrát jsem přemýšlela, že bych třeba časem přestala závodit a jezdila jen tak pro zábavu, ale to zatím ne.

9) K jakým zraněním na vodě nejčastěji dochází? Jaké nejhořší zranění jsi zažila ty sama?
Většina lidí si může myslet že to nic není, že padáme do vody a že se nic stát nemůže. Vyražený dech, otočená víčka, bolavá záda a nejrůznější placáky jsou klasikou. Mé doposud nejhorší zranění byla naražená žebra. Ale tím se nenechte odradit a určitě to přijďte vyzkoušet!

10) Nad čím přemýšlíš třicet vteřin před tím, než vyjedeš během závodů na vodu?
Přemýšlím o své jízdě a koukám na výkony ostatních holek. Pak dostanu hrazdičku do ruky a v hlavě mám jen to, že si to chci hlavně užít.

11) Jakým dalším sportům se věnuješ a na jaké úrovni?
Kromě wakeboardingu se aktivně věnuju florbalu, ve kterém momentálně hraju za FBC Liberec nejvyšší ligu juniorek, dále také chodím rekreačně plavat a ráda si zahraju volejbal.


12) Většina lidí na střední škole se sportem končí. Čím je to podle tebe způsobeno?
To je různé. Ale myslím si, že u většiny to může být právě kvůli nedostatku volného času. V tomto věku poznáváme nové věci a nové lidi. Přichází touha trávit čas více s kamarády, chodit se bavit a nemuset myslet na to, že druhý den brzo vstávám kvůli zápasu, apod. Hodně lidí končí ze zdravotních důvodů a někoho to zkrátka přestane bavit.

13) Máš oblíbeného sportovce/sportovkyni?
Oblíbeného sportovce nemám, vážím si každého, kdo ve sportu něco dokázal.

14) Jaké jsou v současnosti tvé cíle?
Mám nějaké cíle co se triků týče, ale jinak je mým hlavním cílem se zlepšovat a posouvat dál.

15) Chtěla by ses věnovat sportu i po škole?
Určitě. Pokud mě to bude pořád bavit tak určitě.

16) Kdybys měla jedním slovem shrnout, co pro tebe wakeboarding znamená, jaké by to bylo?
Adrenalin.

Autor: Redakce

Žádné komentáře:

Okomentovat