neděle 4. října 2015

Vojtěch Novotný, mladý beatboxer z prváku

Do prvního ročníku letos nastoupil neobvyklý hudebník, jmenuje se Vojtěch Novotný a věnuje se beatboxu. Beatbox je způsob vytváření rytmických zvuků pomocí úst, tedy bez použití hudebních nástrojů. Naučit se správnou techniku není jednoduché, a abyste se jí naučili pořádně ovládat, jsou potřeba hodiny a hodiny usilovného tréninku, své o tom ví i Vojta.


Vojto, kdy jsi začal s beatboxem?

K beatboxu mám vztah už odmala, ale to byly časy, kdy mě beatbox učil bratr, protože chtěl abych něco uměl. Pravda je, že mě to moc nebavilo, ale aspoň jsem se něco přiučil a když jsem si začal všímat, že ostatním lidem se to líbí, řekl jsem si, že se tomu budu víc věnovat.

Jak bys poradil nováčkům s touto zálibou, jak začít?
Určitě pravidelně sledovat videa ostatních beatboxerů, zkoušet jejich techniky a snažit se je napodobit. Dále bych doporučil poslouchat písničky a trefit se obyčejným "beatem" do rytmu, klidně stačí obyčejně prskat, hlavně je důležité chytit rytmus.

Měl jsi už nějaké veřejné vystoupení?
Moje první a zároveň největší vystoupení proběhlo na táboře, kde mělo být kolem 100 lidí, ale jako naschvál se ukázal i druhý tábor, takže počet lidí se zdvojnásobil. Každopádně s nervy jsem vystoupení zvládl a dopadlo lépe než jsem čekal. Druhé menší vystoupení proběhlo na adaptačním kurzu, kde jsem doprovázel pana učitele Sameše a ostatní spolužáky, kteří se k nám přidali.

Co tě vedlo k tomu, aby ses této aktivitě začal věnovat?
Beatboxu se věnuji díky bratrovi, který se tímto způsobem živí, ačkoliv já bych se tím živit nechtěl, tak to mám jako koníček a zkrátka jako zábavu, kterou bavím lidi a zabíjím tím čas, když se nudím.

A jak si v tomto oboru počíná tvůj bratr?
Řekl bych, že je na tom dobře, byl několikrát mistr České republiky a na mistrovství světa se letos umístil v  první šestnáctce. Dále má svoji skupinu, se kterou vystupují, kde se jen dá, je také ve druhé skupině Instant acts, se kterou občas cestuje po světě a pořádá různá vystoupení pro školy - a pořádá také workshopy pro začínající beatboxery.

Plánuješ jít v jeho stopách?

Před pár lety jsem o tom přemýšlel, i když by pro mě asi bylo obtížné se někde uchytit, ale beatbox je zkrátka pro mě jen koníček. Každopádně baví mě to, učím se co nejvíce, ale živit se tímto a věnovat tomu plný svůj čas mě neláká.


Autor: Dominik Fiala (1.P)

Žádné komentáře:

Okomentovat