sobota 3. května 2014

Dario Becci bude hrát na kvalifikaci pro mistrovství světa

Další důkaz toho, že se florbalové stipendium na naší škole vyplácí a přináší s sebou kýžené ovoce. Po Lukáši Chynovi, který si odbyl trénink s českou reprezentací a čeká jej i soustředění, se v národním týmu octl také obránce Dario Becci, jenž v září oblékne italský dres na kvalifikaci na mistrovství světa v Madridu.

Sedmnáctiletý student prvního ročníku absolvoval třídenní soustředění v jihošvýcarském městě Tenero. ,,Odletěl jsem už ve středu vzhledem k nevyhovujícím časům a cenám letů. Dva dny jsem bydlel u jednoho z trenérů v Monze (město na severu Itálie – pozn. aut.) a v pátek jsme jeli do Tenera. Soustředění končilo v neděli v poledne a v pondělí v noci jsem se vrátil do Čech,‘‘ popisuje svou cestu Dario. ,,Tříhodinové tréninky třikrát denně nebyly tak vyčerpávající, jako hodina na atletickém stadionu s Michalem Pazderou či Štěpánem Slaným,‘‘ porovnává s úsměvem. Dále pokračuje ve srovnání: ,,V Itálii sice není florbal na tak vysoké úrovni, avšak i přesto má tento výběr určitou kvalitu.‘‘


Jak ses k takové příležitosti dostal? Jak tě vůbec napadlo reprezentovat Itálii?
Delší dobu jsem byl v kontaktu s jedním z trenérů. Jedním z mnoha témat, která jsme probírali, byl například způsob tréninku a přípravy. Viděl jsem několik videí z utkání a tréninkový plán, který bude součástí soustředění. Italové se vyznačují spíše běhavostí, protože technicky jsou v kopru. Italští funkcionáři se sami informovali, mají totiž nějaké kontakty v Česku, a dozvěděli se, že bych prý měl jet a že na to mám. Po dlouhém jednání a domlouvání to nakonec dopadlo tak, že jsem jel a prosadil jsem se. V září budeme hrát na kvalifikaci na mistrovství světa, které se bude konat v Madridu.

Připravoval ses nějak speciálně na tuto výjimečnou událost?
Jasně. Asi tři týdny jsem se snažil zapracovat více na technice, ale bohužel ne každý den si najdu čas na trénink, takže to pak zpětně doháním. Vedle klikování dělám i několik dalších cviků, které byly v rámci porovnávacích testů. Každý druhý až třetí den chodím běhat, jenže kvůli kolenu musím někdy zůstat doma a léčit ho. Teď mě čeká letní příprava.

Jaké cíle máš ty s tímto týmem?
Určitě kvalifikovat na mistrovství světa a udělat co nejlepší dojem, ideálně takový, abych jel příště i s muži, protože to v tomto případě není vůbec nemožné.

Jak jsi na tom byl v porovnání s ostatními hráči?
Technicky i fyzicky jsem na tom byl v porovnání s ostatními velmi slibně. Tři hráči, kteří převyšovali ostatní, nebyli čistokrevní Italové. Dva hráči byli napůl Švýcaři, tím třetím jsem byl já. Sice mi úplně nevyhovoval hrací systém 2-2-1, ale i přesto jsem se velmi rychle přizpůsobil a nakonec jsem to zvládl. Přestože jsem na tomto soustředění hrál útočníka, ve Španělsku budu obránce.


Dario Becci (s číslem 12) a týmová oslava důležitého gólu.


Žádné komentáře:

Okomentovat