pondělí 18. dubna 2016

Natáčení pořadu Fokus Václava Moravce

V rámci předmětu Média a komunikace jsme měli možnost v úterý 5.4. se zúčastnit živého natáčení měsíčníku Fokus Václava Moravce. Tento díl byl zaměřený na kontroverzní téma „Lesk a bída médií“, na který byli pozvání velice zajímaví hosté (politička a bývalá diplomatka Magda Vašáryová, sociolog Jaromír Volek, karikaturista Ivan Steiger, novinář Erik Tabery, bývalý diplomat Pavel Fischer a bezpečnostní analytik Roman Máca). Natáčení bylo velice zajímavé a odnesla jsem si z něj hodně zážitků. Měla jsem možnost usednout do publika hned za moderátora Václava Moravce a při každém záběru na něj jsem byla na obrazovkách diváků. V prvních chvílích jsem pociťovala nervozitu a stres z kamer – a to jsem přímo do kamery za celé natáčení neřekla ani slovo, ale po pár záběrech už jsem kamery úplně vytěsnila a věnovala jsem se mnohem více naslouchání hostům. Selhávají média anebo jsou jen věrným odrazem doby? Komu patří a komu prospívají? A platí pro ně vůbec ještě nějaká pravidla? O těchto otázkách se diskutovalo. Mě osobně zaujala nejvíce debata o tom, zda časem zaniknou trafiky s tištěnými novinami a časopisy a nahradí je elektronické vydání. Podle Erika Taberyho si tištěné podoby najdou klientelu vždy, ačkoliv se mediální scéna měnit bude. Některé tituly zaniknou, ale naopak se objeví zcela nové a také se některé zmenší. Však že by tištěná média zanikla úplně, se dle hostů nestane. Vystřídalo se zde hodně názorů ale i otázek. Celkově mě tento díl velice bavil a ráda bych někdy na natáčení Fokusu opět zavítala.


Žádné komentáře:

Okomentovat