neděle 24. května 2015

Týdenní praxe ve firmách

Od 25. do 29. května budou všichni studenti na odborných praxích ve firmách, kde si své místo, každý samostatně domluvil. Proto jsem se rozhodla, že  se zeptám na pár otázek několika svých spolužaček, a to Dominiky Harantové, Daniely Čechalové a Nely Neumannové.

Kam půjdeš na praxi a jak sis ji sehnala?
Dominika: Půjdu na praxi do Čokoládovny, sem do České Lípy. Znám majitele tohoto podniku a on sám mi tuto možnost nabídl.
Daniela: Na praxi jdu do Johnson Controls. Upřímně jsem praxi ani moc nesháněla, jen jsem se zeptala mamky, která tam pracuje, a ta mi praxi domluvila.
Nela: Na praxi budu ve firmě mého táty, takže jsem jí vlastně téměř nesháněla.

Co bude náplní tvé práce?
Dominika: Budu zpracovávat objednávky, dělat administrativní činnosti a usnadňovat chod podniku.
Daniela: Žádné další informace ohledně průběhu praxe mi neposkytli. Jediné, co jsem se dozvěděla, je, že nebudu dělat jednu a tu samou práci celý týden. Budu se střídat u 3-4 lidí, kteří mi vždy zadají práci.
Nela: Náplň práce, doufám, nebude nějak obtížná, měla bych pomáhat s fakturami a s účetnictvím.

Myslíš, že tě bude praxe bavit?
Dominika: Ano, myslím, že mě má praxe bude velmi bavit.
Daniela: Určitě ano, ale člověk nikdy neví, a tak se to těžko dopředu posuzuje. Je možné, že mi něco nesedne, ale v budoucnu si v práci také nebudu moci vybírat, co mě baví a co ne.
Nela: Myslím, že nezáleží na tom, jestli mě práce bude nebo nebude bavit, stejně to budu muset udělat tak či tak.

Už jsi někdy měla podobnou zkušenost?
Dominika: Zatím ne.
Daniela: Zatím jsem tu možnost neměla.
Nela: Podobnou zkušenost jsem doposud neměla, proto se těším a jsem zvědavá, co nového se přiučím.

Jsi nervózní?
Dominika: Spíše se těším. Čokoládovnu jsem navštívila již mnohokrát, takže bude zajímavé tam být jinak než jako zákazník.
Daniela: Těším se, protože je to pro mě něco nového, ale mám i trochu trému.
Nela:  Jsem nervózní, ale zároveň se těším.

Na závěr pár slov o mně. Osobně jsem měla se sháněním praxe trochu problém, ale nakonec jsem si praxi domluvila u pana ředitele ze základní školy, na kterou jsem chodila (a mimochodem je to i bývalý učitel ze „Spošky”). Samozřejmě se těším, hlavně na to až potkám staré známé tváře. Asi jako každý z mé třídy jsem i trochu nervózní, protože s ničím podobným ještě nemám zkušenost. 
Tak nám držte palce!

Autor: Petra Schoedlbauerová.

Žádné komentáře:

Okomentovat