neděle 22. února 2015

Fitness bratři: Dvoric & Hanzlík

Všichni jistě víme, že v dnešní době je zdravá strava a sport v módě, sportem myslíme zejména fitness. Pokud se sebou chceme něco dělat, nějak změnit svůj životní styl, způsob života, či svou postavu, musíme začít právě u správného jídelníčku. Dále je důležité věnovat se nějaké fyzické aktivitě, velice populární je dnes jóga, zumba nebo již zmíněné fitness. Na naší škole máme několik studentů, kteří se fitness intenzivně věnují, a proto jsme se jich rozhodli zeptat na několik otázek, konkrétně jsou to studenti třetího ročníku Filip Dvořák a Kryštof Hanzlík.

Odkdy cvičíte?
Filip: Začátky byly na základce, občas jsme si s klukama zašli zacvičit do fitka, ale spíš to bylo takové to „lážo plážo”.
Kryštof: Cvičím už od patnácti let, ale poslední rok a půl se tomu věnuji pravidelně.

Proč cvičíte?
Filip: Cvičit jsem začal hlavně kvůli tomu, abych zhubl. Co si budeme povídat, vždycky jsem nebyl tak úplně hubený.
Kryštof: Cvičit jsem začal, protože jsem nebyl sám se sebou spokojený, chtěl jsem se stát lepším.

Jaké byly vaše cíle a jaké jsou teď?
Filip: Mé počáteční cíle se odvíjely hlavně od toho, proč jsem začal - abych zhubl. Nyní jsou takové, že zkrátka cvičím pro radost, ale stále si kladu vyšší a vyšší cíle, nikdy nezůstávám u jednoho.
Kryštof: Prvním cílem bylo se ke cvičení vůbec odhodlat, po nějaké době se mé cíle zvyšovaly, chtěl jsem se zdokonalit, zvednout víc... Do budoucna bych se chtěl dostat do nějaké soutěže.

Dodržujete nějaký druh diety, jíte zdravě?
Filip: Diety u mě nejsou až tak slavné, spíš si hlavně hlídám příjem sacharidů a bílkovin, ale že bych poctivě dodržoval zdravý jídelníček říct nemůžu, sem tam občas zhřeším.
Kryštof: Dietu se snažím dodržet, ale ne vždy je to při domácí stravě možné, snažím se dodržovat určitý počet jídel za den a zdravě jím.

Co vás na posilování nejvíce baví?
Filip: Na posilování mě baví hlavně to, že člověk dělá něco sám pro sebe a překonává se, každým tréninkem se stává lepším.
Kryštof: Nejvíce mě baví vidět na sobě změny a miluji pocit „napumpovaní”.

Jak to máte se cvičením ve fitku a doma, jaký je v tom rozdíl, co je pro vás lepší a proč?
Filip: Preferuji posilování ve fitku, nebo venku na hrazdách. Většinou cvičíme ve dvou, mít dobrý sparing je také důležité, dále je také důležitá vzájemná motivace atd.
Kryštof: Cvičení ve fitku je na úplně jiné úrovni, procvičím si celé tělo, doma sice mám  činky a lavici, ale s nimi si tolik nezaposiluji, ve fitku to mám raději i kvůli kamarádům, se kterými tam chodím, ve dvou se cvičí lépe.

Používáte nějaké doplňky stravy?
Filip: Doplňky stravy používám, samozřejmě jen ty legální (smích).
Kryštof: Ano, doplňky stravy používám. Např. protein pro výživu svalů a BCAA pro lepší regeneraci.

Co je pro vás důležitější, fitness nebo zdravá strava?
Filip: Obojí je stejně důležité, ale musím se přiznat, že radši mám zvedání činek, než hlídání si jídelníčku.
Kryštof: Oboje je pro mě důležité, jak fitness, tak zdravá strava, ani bez jednoho to nejde.

Jak často se věnujete posilování doma a jak často chodíte do posilovny?
Filip: Snažím se držet si tréninky pětkrát až šestkrát v týdnu a většinou to bývá v posilovně, ale když se do posilovny nedostanu, nedá nic dělat, doma se to dá také odcvičit. Do toho ještě dělám cardio, u mě to je hlavně zápasení a běhání.
Kryštof: Doma se snažím posilovat každý den ať už silové, nebo cardio cviky. Do fitka se snažím chodit pravidelně, ale ne vždy to vyjde, zpravidla chodím dvakrát až třikrát týdně.


 Autor: Pavlína Vítová.

Žádné komentáře:

Okomentovat