úterý 17. února 2015

Dělejte v životě to, co vás baví, radí Ing. Matoušková

Vybraní studenti měli příležitost položit několik otázek na adresu jednoho z kantorů. V rámci krátkého rozhovoru pro školní časopis Spošák byla prvním terčem dotazů Ing. Martina Matoušková, která je třídní učitelkou druhého ročníku.

Jakou školu jste vystudovala a jak jste se dostala k učení na SPoSŠ?
Vystudovala jsem Spošku, zaměření Řízení firem, jsem tedy absolventem naší školy. Po maturitní zkoušce jsem zůstala věrná ekonomickému zaměření a vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze, obor Ekonomie a hospodářská správa.
V posledním ročníku vysoké školy jsem začala vyučovat dvě hodiny týdně na Spošce, práce pedagoga mě nadchla, je to velmi kreativní práce. Se studenty se zapojuji do různých soutěží, projektů a jejich úspěchy mě motivují k další práci.

Čím jste chtěla být v dětství?
Od základní školy jsem chtěla být podnikatelkou, proto už v deváté třídě jsem měla jasno, na jakou školu půjdu dále studovat.

Jste známá jako hodná a klidná učitelka, stalo se ale někdy, že by Vás někdo skutečně vytočil? 
Tak to je pro mě milá zpětná vazba. Samozřejmě, že už jsem také zažila pár nepříjemných situací, ale dodržuji zásadu vyvarovat se emočním konfliktům a snažím se nastalou situaci řešit s chladnou hlavou. Naštěstí takových situací je minimálně a teď si ani na žádnou takovou nevzpomínám.

Letošní druhák je Vaše první třída, jaký k ní máte vztah?
Ano, letošní 2. P je moje historicky první třída, kde jsem třídní učitelka. Říká se, že na svou první třídu učitel nikdy nezapomene a já už teď vím, že je to pravda. Myslím, že vzájemně víme, co od sebe očekávat a umíme si užít hezké školní dny, ale i vyřešit nastalé problémy. 

Účastníte se se studenty i mimoškolních aktivit?
Mimoškolní aktivity jsou nedílnou součástí naší školy. Mezi mé oblíbené patří LAN Party, Movie Night, sobotní výlety, mediální klub a redakce školního časopisu.

Spolupracujete s absolventem SPoSŠ Adamem Hölzlem v mediálním klubu, v rámci kterého natáčíte videa, a s Dariem Beccim na školním časopisu, jak se vaše spolupráce vyvíjí a jak vše probíhá?
Spolupracovat s naším absolventem Adamem a  studentem Dariem mě velmi těší, jelikož tato spolupráce má výsledky. Školní časopis Spošák získal první místo v soutěži Školní časopis roku 2014 za Liberecký kraj a v celorepublikovém finále získal krásné čtvrté místo. Videa natočená ve spolupráci s Adamem mají také velký úspěch, například spot Ideální banka 20. století získal třetí místo v konkurenci vysokých škol. Je skutečná radost mít šikovné studenty a mohu konstatovat, že jich mám opravdu hodně napříč ročníky.

Jaký předmět Vás nejvíc baví? 
Všechny mé předměty jsou velmi kreativní a patří do spektra ekonomických předmětů. Můj srdcový předmět je marketing, mediální tvorba a rétorika.

Na co se studenti mohou těšit?
Naši studenti se mají stále na co těšit. Nedávno proběhl Cupcake day, plánujeme expedici do Banátu, v březnu nás čeká lyžařský zájezd do Alp a moc se těším na tradiční zahradní slavnost. Akcí je během roku skutečně hodně. A nyní jsme vymysleli speciální adaptační kurz 2015, takže se studenti mají na co těšit, ale víc informací neprozradím.

Jaké jsou cíle Spošky?
Cílem je poskytovat našim studentům bezpečné klima, individuální přístup, motivující prostředí, kvalitní vzdělání a efektivní spolupráce s rodiči.

Máte nějaké životní krédo?
Užívat každého dne a obklopovat se lidmi, které mám ráda.

Co je Vaším životním cílem?
Mým životním cílem je harmonie a spokojenost.

Jak trávíte volný čas?
Nejraději trávím svůj čas s rodinou, psem (labrador Jacco) a koňmi. Nově jsem si oblíbila jógu a ráda běhám. Velmi ráda cestuji a poznávám nová místa.

Čeho si vážíte na svých studentech?
Vážím si studentů, kteří jsou houževnatí, odpovědní a spolehliví.

Co byste jim chtěla vzkázat?
Dělejte v životě to, co vás baví, jděte si za svým snem a vždy se řiďte svou intuicí.

Co nemáte ráda?
Sobeckost a bezohlednost.

Žádné komentáře:

Okomentovat