čtvrtek 20. listopadu 2014

Martin Tuček: Cíl? Reprezentace!

Martin Tuček, sedmnáctiletý raubíř z druhého ročníku, se pyšní mnoha oceněními, které získal za své velkolepé počínání při střelbě. Ve družstvu SSK Manušice si vede velmi ambiciózně, tamní průpravu by jednou rád uplatnil také v reprezentaci. Podaří se mu to?


Jak dlouho se střelbě věnuješ?
Střílení se věnuji už osm let. Dostal mě k tomu děda, protože v té době se znal s vedoucím střelnice. Tak mě vzal na první trénink a začalo mě to bavit.

Jak často máš tréninky?
Tréninky mám třikrát týdně, ale někdy mám se svým trenérem i individuální tréninky, jelikož chodí na střelnici víc malých dětí, tak abych měl někdy i klid.

Co považuješ za své největší úspěchy?
Myslím, že můj první úspěch a první výhra byla v Ročově, když jsem vstřelil 286 (286 bodů ze 300 - pozn. autora) a byl jsem první. Pak se to postupně zlepšovalo, až jsem vyhrál v roce 2012 MČR (mistrovství České republiky - pozn. autora) s nejlepším výsledkem. Dal jsem 300 z 300 a pak jsem šel do finále na 10 ran - a také jsem to vyhrál. To byl můj nejlepší úspěch vleže. A jinak ve stoje se vzduchovou puškou je můj nejlepší úspěch, že jsem byl na MČR na druhém místě a ve skupině na místě třetím.

Které z disciplín se věnuješ?

Věnuji se ve sportovní malorážce 3x20 a ''ležák'' 60 ran. Dále ve vzduchovce ve stoje 60 ran. Vzduchovkou vleže nestřílím, jelikož to je do 15 let.

Pojedeš v nejbližší době na nějaké závody?
Ano, hned tenhle týden mám závody v hale Liberec a za týden jedu na třetí kolo libereckého kola.

Jaké máš ambice a cíle do budoucna?
No, chtěl bych to brát jako normální koníček, moc mě to nikam netáhne, jako je třeba olympiáda nebo tak něco. Ale chtěl bych se dostat alespoň do reprezentace.

Dalo by se tímto sportem v budoucnu uživit?
Asi ne, není to sport, jako je třeba fotbal, hokej nebo tenis, tohle není ten sport, kde je sportovec slavný a vydělává hodně peněz.

A co škola? Které předměty tě baví a které naopak nemáš příliš v lásce?

Škola mě baví tehdy, když nepíšeme testy a když nám odpadají hodiny. Moc mi nejde účetnictví, ale naopak mě baví tělocvik.

Žádné komentáře:

Okomentovat