středa 12. listopadu 2014

Lukáš Chyna vyléčil koleno a čeká jej premiéra za mužský ''A'' tým!


Talentovaný gólman České Lípy, který léčil své zraněné koleno půl roku, se konečně uzdravil. Lukáš Chyna, sedmnáctiletý potenciální brankář, bude moci o svých kvalitách dost možná přesvědčit tím nejlepším možným způsobem - v utkání za mužský ''A'' tým. Nyní se svými výkony blyští v juniorské lize, dostane však příležitost debutovat za Áčko?

Jak ses během své půlroční pauzy připravoval?
Tak co se týče nějaké fyzické přípravy, tak tu jsem zrovna moc dělat nemohl. Po zákroku jsem nemohl dva měsíce nic dělat. Ale snažil jsem se co nejvíce cvičit alespoň vršek těla. Krom posilování horní části těla jsem se snažil sledovat videa ze švédské ligy a okoukávat určité věci a brát si z nich příklady.

Jaké máš pocity po svém návratu? Jak je na tom tvoje koleno právě teď?
Ze začátku jsem tomu moc nevěřil, ale pak jsem zjistil, že to jde, a nyní mám velice pozitivní pocity. K tomu mi posloužila i nová motivace. Po třech měsících mi opět přišla pozvánka na trénink juniorské reprezentace, kterou jsem ještě musel bohužel ze zdravotních důvodů odmítnout. Ale momentálně jsem fit a myslím si, že si jinak nemůžu stěžovat, koleno je v stoprocentní zátěži a vše je tak, jak má být. Myslím si, že lékařům mohu jen poděkovat, koleno neustále cvičím a zatěžuji, jak mi bylo nařízeno.

Asi se shodneme na tom, že před několika týdny (i měsíci) bylo tvým cílem uzdravit koleno a vrátit se zpátky do tréninku. A jaké máš cíle nyní?
Určitě se shodneme. Snažím se chytat co nejvíce a dostat se zpátky do formy. Cíle mám jasné, chtěl bych se dostat do kádru ‘‘A‘‘ týmu, kam jsem měl nakročeno, to je teď asi hlavní priorita. A samozřejmě sdílet akce s juniorskou reprezentací.

Kdybys měl porovnat své výkony před a po zranění, jak by to vypadalo?
Těžko se to hodnotí, moc jsem toho ještě neodchytal. Ale co se týče mých pocitů teď, tak jsem zatím spokojený. Myslím si, že jsem se vrátil silnější, než jsem byl předtím. Měl jsem dost času na posílení horní části těla, což si myslím, že dost pomůže.

Popíšeš nám, jak to celé zranění probíhalo? Jak se ti to stalo?
Já ani nevím, jak se mi to stalo, najednou mě začalo bolet koleno a zhoršovalo se to. Tak jsem jel k pražskému odborníkovi, který prohlásil: ,,Kdy chceš být operován? Máš roztříštěný meniskus...‘‘ Po operaci mi doktoři řekli, že budu muset podstoupit i plastiku křížového předního vazu, že je taktéž utržen. Měsíc jsem byl o berlích, pořád nějaké kontroly atd. Pak následovaly rehabilitace, posilovna, plavání, palubovka.

Zanedlouho tě nejspíš čeká premiéra v ''A'' týmu, jak se před touto zkouškou cítíš? Budeš se na ní nějak zvlášť připravovat?
Doufejme. Určitě to bude obrovská zkušenost a těším se na ni. Podívám se na pár záznamů soupeře, ale nějak víc se na to zaměřovat nebudu. Je to zápas jako každý jiný, budu dělat všechno pro to, abychom získali tři body. Určitě chci předvést slibný výkon a říct si tím třeba o stálé místo v kádru.

Žádné komentáře:

Okomentovat