pondělí 24. března 2014

Nejúspěšnější sportovec Liberecka převzalo ve své kategorii družstvo Martina Tučka

V anketě Nejúspěšnější sportovec Českolipska 2014 zvítězilo  družstvo Martina Tučka v kategorii „Kolektiv mládeže“. A další vítězství na sebe nenechalo dlouho čekat, kdy první místo ve své kategorii obhájili i v anketě Nejúspěšnější sportovec Libereckého kraje 2014. Martinovi gratulujeme za tato krásná umístění a přejeme mnoho dalších nejen sportovních úspěchů. Časopis Spošák Vám přináší rozhovor s Martinem o sportovním střílení.

Kdy jsi začal se sportovním střílením?
Začal jsem v sedmi letech a přivedl mě k tomu můj děda. Začínal jsem s „bulíkem“, protože v té době jsem zbraň ještě neudržel.

Jaký byl Tvůj první úspěch?
Můj první úspěch a první výhra byla v Ročově, když jsem střelil 286 a byl jsem první. Postupem času jsem získal mnoho ocenění a v roce 2012 jsem vyhrál Mistrovství České republiky. Na mistrovství ČR jsem trefil 300 z 300 a postoupil jsem do finále na 10 ran, kde jsem získal první místo. Toto byl můj nejlepší úspěch ve střílení v leže. V roce 2013 jsem přešel na ,,stojáka'' a zdálo se mi, že zase začínám, byla to velká změna.

Byly i chvíle, kdy jsi chtěl přestat?
Měl jsem i špatné chvilky, zejména když jsem začal střílet ve stoje. Všechno jsem se začínal učit znova a nešlo to podle mých představ, ale moje rodina, hlavně mamka, mě podpořila a já šel dál. Za nedlouho jsem ale zase začal mít úspěchy. Můj první úspěch ve stoje byl v Brandýse nad Labem, kdy jsem střelil 383 z 400 a umístil se na prvním místě. Zanedlouho jsem se svým družstvem SSK Manušice vyhráli titul na Mistrovství ČR (ve složení Tuček, Špitálský, Poláček).

Co tě nejvíce na sportovním střílení baví?
Na tom sportu mě nejvíce baví, že se odreaguji a celkově se uvolním a myslím jen na jedno… Zaměřit desítku a zmáčknout spoušť.

Jaký je Tvůj další cíl?
Mým dalším cílem je vyhrát Mistrovství ČR a dostat se do M-ka, abych mohl střílet Velký pohár v Plzni. A asi jako každý sportovec i já  bych se rád dostal se na Olympiádu, ale na to mám ještě hodně času.

Kolik máš tedy celkem ocenění?
Mám 21 medailí, 10 pohárů a 31 diplomů včetně titulů.

Děkujeme Martinovi za rozhovor a držíme mu palce!




Žádné komentáře:

Okomentovat