čtvrtek 20. února 2014

Nové logo města Česká Lípa

V úterý 18.2. přijela do naší školy tisková mluvčí České Lípy Mgr. Kristýna Brožová, která nám řekla o jejich nápadu na nové logo města. Proč vlastně město potřebuje nové logo? Protože ani žádné zatím nemá. Když se chce město v současnosti nějakým způsobem prezentovat navenek, tedy dát najevo, že něco patří jemu nebo je jeho nedílnou součástí, použije svůj historický znak. Erb, který patří k tomu nejvzácnějšímu, co město má, se tak často objevuje i tam, kde ztrácí svou důstojnost a výsadní postavení, což tuto grafickou zkratkou degraduje. Znak, který je dokladem bohaté historie města, by se měl objevovat pouze na těch nejvíce reprezentativních místech a věcech. Logo by se mělo začlenit do běžné komunikace města. Mělo by být na všech vizitkách, obálkách, blahopřáních, osvědčeních a dalších tiskopisech, které město a městský úřad běžně používají. Logo je především určené městu jako takovému. Vymysleli se tři loga a můžeme hlasovat i my jako obyvatelé České Lípy, jaké logo se nám líbí nejvíce.

První logo bylo vymyšleno v duchu ,,Lípa žije!". Podle mě není špatný ani nápad a ani styl loga, ale nějak mě nezaujal. Druhé logo bylo vymyšleno v duchu ,,Lípa je historie i budoucnost!". Upřímně, toto logo mě zaujalo ze všech třech nejméně, protože mě osobně tohle nějak nic neříká. Oceňuji nápad a smysl tohoto loga, to ano, ale není to něco, co bych přímo chtěla mít jako logo. A poslední logo bylo vymyšleno v duchu ,,S Lípou v srdci!". Toto logo mě zaujalo nejvíce a myslím si, že je i hezké a osobně by mi nevadilo a nepřišlo by mi ani trapné toto logo někde vidět. Líbí se mi nápad a odůvodnění tohoto loga. Každý nese své město v srdci a každý chce patřit k nějaké komunitě.
Můj názor je ten, že třetí logo mi přijde nejhezčí a nejlepší. Já osobně mám své rodné město velice ráda a myslím, že mým hlasem jsem to dokázala.

Autor: Tereza Peterová (2. P)

Žádné komentáře:

Okomentovat